8th February 2009, 19:36
|
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals hier al vaak staat vind ook ik het geen goed idee.
GSMgebruik is schadelijk voor de gezondheid en is voor kinderen absoluut niet nodig. Je laat kinderen inderdaad zomaar niet alleen op stap gaan.
Maar ik vrees ook dat we deze ontwikkeling niet kunnen tegenhouden. Kinderen van tegenwoordig hebben steeds vroeger een GSM.
Ik ben leidster van een jeugdbeweging en we hebben zelfs een lid van 6 jaar met een ECHTE GSM. Ouders vinden dit een extra veiligheidsgevoel, maar ik vind het nergens voor nodig. Als ouders hun kinderen ergens afzetten (op school, sportclub of jeugdbeweging of bij vriendjes thuis) dan moeten ze erop vertrouwen dat de verantwoordelijken een oogje in het zeil houden en de ouders opbellen als er iets gebeurd.
Ik vind het weer louter 'geldklopperij' en profiteren van kinderen. Want als één kind het heeft, volgt al gauw de hele klas, zoiets steekt de ogen uit.
Echt kleine kinderen kunnen hier volgens mij ook niet goed mee omgaan. Zij beseffen niet dat ze mama niet moeten bellen als ze aan het werk is om haar te zeggen dat ze flink hun boterhammetjes hebben opgegeten (om nu maar een banaal voorbeeld te geven).
Ik ben tegen.
|