Enkele post bekijken
Oud 7th February 2009, 21:46
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User

Ik sluit me aan bij de commentaar van Sofie. Ik vind het eigenlijk overdreven dat men een stagiair wegstuurt omwille van een T-shirt. Toch wil ik er even op wijzen dat er heel wat beroepen zijn waarbij je moet letten op je kledij. Een leerkracht bijvoorbeeld moet verzorgd voor de dag komen. Ik vind het erg dat die jongen daarvoor wordt afgestraft. Wanneer ik het T-shirt bekijk moet ik toegeven dat het absoluut niet geschikt is om in een crèche te werken. De kindjes kunnen er bang voor zijn en zeker met het geval van Kim De Gelder in het achterhoofd kan ik erin komen dat het T-shirt niet aanvaard wordt. Moet men omwille van dat T-shirt die jongen wegsturen en linken met Kim De Gelder? Ik vind dat men Yannick niet mag wegsturen, men kan hem beter vragen om te letten op zijn kledij. Bovendien vind ik het vreselijk dat Yannick wordt vergeleken met Kim De Gelder, terwijl men hem helemaal niet kent. In het artikel staat dat Yannick zielsveel van kinderen houdt en bovendien zit hij al jarenlang bij een jeugdbeweging en is trouwens leider. Dat kun je toch enkel bereiken als je echt begaan bent met kinderen. Ik begrijp dan ook dat men eerherstel wilt. Toch is dit typisch menselijk. Die eerste indruk is belangrijk bij mensen, men plakt als het ware een etiket op je voorhoofd vanaf het moment dat men je ziet. Mensen laten zich leiden door die eerste indruk zonder dat men de persoon goed kent. Ik kan me ook vinden in de reactie van de ouders. Met het hele geval De Gelder in het achterhoofd, kan ik me inbeelden dat ouders nu bang zijn om hun kind achter te laten in een crèche. Hun gevoel van veiligheid is weg. De ouders zijn nu extra op hun hoede en willen dus hun kind enkel achterlaten bij mensen die ze vertrouwen. Als er dan plotseling een (vreemde) stagiair in de crèche staat met een nogal opvallend T-shirt is het volgens mij een beetje logisch dat de ouder nu 2 keer nadenkt.
Met citaat antwoorden