7th February 2009, 21:23
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik dit bericht in de krant las, werd ik toch even met verstomming geslagen. Slechts 21 jaar! Die jongen heeft slecht 21 jaar geleefd en had zicht op een heel mooie toekomst. Ik heb ondertussen al via de kranten en het nieuws vernomen dat de hele wielrennerij sterk is aangeslagen door dit voorval. Ik vind het fantastisch dat men in de wielrennerij zoveel eer betoont aan deze jongen. Tom Boonen heeft zijn eindzege in de ronde van Qatar zelfs opgedragen aan Frederiek Nolf. Als ik zoiets over een plotseling overlijden lees, dan vraag ik me af of sporten wel gezond is. Misschien is het beter dat ik die vraag anders stel, namelijk is de sport nog wel gezond? Ik wil Frederiek Nolf nergens van beschuldigen, maar er zijn tegenwoordig heel wat prestatieverbeterende middelen die een risico inhouden voor de gezondheid van de sporter. Die risico’s kunnen bij een hoog gebruik fataal zijn. Aangezien de doodsoorzaak nog niet bekend is, laat ik deze veronderstelling achterwege. Dit voorval doet mij denken aan de voetballer Puerta van FC Sevilla. Hij is tijdens een voetbalwedstrijd in elkaar gezakt op het veld, ten gevolge van een hartstilstand. Misschien heeft Nolf iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik sluit me dus aan bij de commentaar van Hanne. Ik vind het ook vreemd dat men nooit iets heeft ontdekt tijdens de testen. Misschien is dit een signaal om sporters nog beter te begeleiden en te onderzoeken.
|