4th February 2009, 20:01
|
|
Registered User
|
|
|
|
Deze verschrikkelijke wantoestanden vonden nog plaats onder het regime van Bush. Hopelijk is het één van Obama's punten op de agenda om ook hier een einde aan te maken.
Ik vind het ook verschrikkelijk als ik het allemaal lees. Het is nu al wel ouder nieuws, maar ik geloof niet dat er al verbetering in de situatie is gekomen (Go Obama!). Kinderen van 13-14 jaar hebben inderdaad nog geen volledig ontwikkeld waarden- en normenbesef. Ze groeien vaak ook op in slechte omstandigheden waar ze moeten knokken voor voedsel en geld en ze hebben veel slechte voorbeelden doorheen de geschiedenis. Als een jonge tiener een zware misdaad pleegt moet er eerst en vooral gezorgd worden dat het kind dit nooit meer opnieuw zal doen en daarvoor is een instelling nog de beste oplossing. Natuurlijk geen instelling waar de kinderen aan hun lot worden overgelaten, maar een instelling die werkt aan de heropvoeding van kinderen en hen waarden en normen bijbrengt.
Na het lezen van het 'tegengeluid' was ik nog meer geschokt. Dat mensen kunnen zeggen: Het zijn MAAR 73 kinderen. Dat begrijp ik niet. Dat was duidelijk iemand die geen kinderen heeft en ook geen warm hart heeft voor kinderen. Want ook was het maar 1 kind, dan nog moest alles ervoor worden gedaan om hem/haar vrij te krijgen.
Ook de persoon die zei dat andere landen zelf kunnen kiezen hoe ze straffen vond ik schandalig. Het feit dat geen enkel land hiervoor kiest is inderdaad toch een duidelijk teken dat de Amerikanen misschien eens moeten nadenken of zij hier misschien niet fout zijn.
Ik hoop dat deze zaak terug opgerakeld wordt en dat Obama zijn beste beentje voorzet om de kinderen vrij te krijgen of op zijn minst er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.
|