2nd February 2009, 15:16
|
|
Usager enregistré
|
|
|
|
Ik begrijp de beslissing van de bestuurder van Oxfam wereldwinkels. Ik vind het erg voor die ngo's dat er zo'n reacties binnenkomen. Zij proberen volgens mij enkel om een vreemde verre wereld dichter bij ons te brengen. Op die manier proberen ze te werken aan een betere leefbaarheid in die verre wereld. Als je dan zo'n brieven en bedreigingen krijgt, kan ik begrijpen dat dat best vervelend is.
Als ngo loop je in een betoging toch ook maar mee omdat je een betere wereld wil ? Als je dan meeloopt in een betoging tegen geweld, wil dat toch niet zeggen dat je je uit tegen een bepaald volk of land ? Ik begrijp niet goed vanwaar de bedreigingen dan komen... Ik vind ze compleet zinloos.
Nu vind ik het wel erg verstandig om met die bedreigingen niet door te gaan naar het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding. Zoals in het artikel staat, gooit dat alleen olie op het vuur. En volgens mijn bescheiden mening is dat vuur ontstaan door enkele haatdragende simpele geesten die het niet waard zijn om aandacht te krijgen voor hun 'fantastische', rebelse prestaties.
Gelukkig heeft Oxfam het verstand hun werk voor te laten gaan op zulke onzinnige uitspattingen.