Enkele post bekijken
Oud 1st February 2009, 15:28
Natasja_dc Natasja_dc is offline
Natasja

Kinderen of jongeren kunnen soms ernstige dingen doen. Tegenwoordig zijn er ook een stuk meer incidenten met jongeren en kinderen dan vroeger, maar kinderen hiervoor hun hele leven in de gevangenis steken vind ik totaal onmenselijk. Deze kinderen zijn, zoals voor mij al vermeld, nog niet volwassen. Als iemand van bijvoorbeeld 40 jaar levenslang krijgt, wil dat zeggen dat hij gemiddeld nog 40 jaar in het gevang zit, en iemand van 40 beseft (normaal gezien) heel goed waar hij mee bezig is. Een kind van 14 jaar is nog vol op in ontwikkeling. En moet in hetzelfde geval nog 66 jaar in de gevangenis zitten. Dit vind ik echt niet kunnen. Je kan deze kinderen toch nog een tweede kans geven in een instelling waar ze goed bewaakt worden en heropgevoed? Als een kind nu al een heel aantal moorden, misdaden op zich heeft, en terug opgenomen is in een instelling vind ik dit natuurlijk wel een ander verhaal. Dan moet dit eventueel wel kunnen. Maar toch niet levenslang!

Het is een echte schande dat zoiets gedaan wordt! Ze zijn in Amerika volgens mij echt niet goed bezig. Op deze manier denk ik dat er zeker niet minder misdaden gepleegd worden. De amerikanen weten dat er veel te veel misdaden, ... gebeuren, proberen dit zo op te lossen. Maar dit is totaal de verkeerde manier!
Met citaat antwoorden