Enkele post bekijken
  #1  
Oud 6th January 2009, 21:00
ambi-ann ambi-ann is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 76
wanneer kranten niet meer volstaan

Arena maakt 250.000 euro vrij voor opvang daklozen

Minister van Maatschappelijke Integratie Marie Arena (PS) stelt 250.000 euro ter beschikking van de steden Brussel, Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik voor de opvang van daklozen. Ze wijst erop dat opvangcentra vandaag al op maximumcapaciteit draaien. Met het geld kunnen de OCMW's extra plaatsen voorzien, daklozen opzoeken en naar opvang begeleiden en medische begeleiding organiseren.

Vrieskou
Als gevolg van de vrieskou kregen de OCMW's de voorgaande weken steeds meer vragen om beschutting, een woning en medische begeleiding van mensen die op straat leven. Dat is vooral zo in de grote steden. Minister Arena besliste daarom onmiddellijk extra geld vrij te maken om de meest dringende behoeften op te vangen. (belga/eb)
06/01/09 17u25
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-daklozen.dhtml

Toen ik gisteren in de auto zat te bibberen, vroeg ik me af hoe het in zulke weersomstandigheden met de daklozen gesteld is. Ik kan me inbeelden dat zij liever de zomerse nachten prefereren dan wat de koudste nacht in zoveel jaar tijd bleek te zijn. Gelukkig dat sommigen terecht kunnen in de opvangcentra en dat er extra middelen vrijgemaakt worden! Spijtig genoeg gaat dit niet op voor iedereen...
Met citaat antwoorden