Enkele post bekijken
Oud 31st December 2008, 19:40
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Citaat:
Orgineel gepost door Jeroen Sueten
Onze regering was al een kunstmatig bijeenraapsel dat het communautaire meer en meer naar achteren schoof en geloofwaardigheid verloor. ...

Dat er weinig vertrouwen was binnen onze ex-regering, dat kan ik uiteraard niet tegenspreken. Dat dit het gevolg was van het communautaire gekibbel bij het begin van hun regeerperiode, daar heb je grotendeels gelijk in. Maar de reden daarvan is volgens mij vooral dat Leterme door zijn uitspraken bij de kiescampagne en zijn 800 000 stemmen niet in staat was om zijn functie als premier waar te maken. De functie van premier houdt namelijk in bemiddelen tussen de partijen en zo samen tot een akkoord komen.
Of dat de huidige verdeling van ons land daar dan voor zoveel tussen zit, dat zou ik niet zeggen.

Voor het overige ben ik het gewoon fundamenteel oneens met jou dat Vlaanderen en Wallonië sterker zouden zijn alleen. Maar dat is een overtuigingskwestie, dus daar valt niet echt over te discussiëren, denk ik.

Globaal gezien denk ik ook dat het in de wereld van vandaag weinig voordelen heeft om kleiner en kleiner te worden.