31st December 2008, 18:46
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Jeroen, ik weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar de regering is niet gestruikeld over het communautaire luik, hé? Ze hebben het daar heel moeilijk mee gehad en uiteindelijk hebben ze het vakkundig doorgespeeld aan de gewesten en die werken daar hard aan. Van Rompuy is trouwens niet de persoon die verdeeldheid tussen Vlaanderen en Wallonië opwekt, integendeel. Hij is een gerespecteerd man in beide landsdelen!
|
De regering is inderdaad niet gestruikeld over het communautaire... Maar de regering stond alles behalve stabiel... De regering stond al onder zware druk. Ook als er geen crisis betreffende het financiële en het economische was... Onze regering was al een kunstmatig bijeenraapsel dat het communautaire meer en meer naar achteren schuifde en geloofwaardigheid verloor. Als je zo zwak staat dan is ook bij de minste 'tik' een val het gevolg... Als we een sterke regering hadden gehad dan had deze volgens mij dit schandaal overleeft. Scheiding der machten is een belangrijk iets en daar mag je niet aan raken. Maar eigenlijk had enkel Leterme moeten opstappen...
Naar mijn mening zouden Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk sterker en efficiënter zijn. Ik denk dat dit spelletje al veel geld gekost heeft en nog veel geld zal kosten. De burger is hier het slachtoffer van. En met een sterke regering had dit mijn inziens een pak minder moeten kosten.
|