Citaat:
Orgineel gepost door Billy Bosmans
Waar denk dat alle gamesfreak in de wereld vandaan komen?
Amerika, ik ben verbaasd over deze cijfers maar heb al veel 'zotte' mensen ontmoet die, afgezien van hun leeftijd, tienergames spelen. Maar had zoveel niet verwacht.
|
Ik vraag mij af waarop jij je hier op baseert.
Ik ben zelf een gamer (al is dat al heel hard geminderd sinds ik op de KHK zit) en ik kan je vertellen dat de meeste gamesfreaks uit Japan en China komen.
Ook de landen in noord-Europa bevat heel veel gamefreaks. Zo was in 'mijne tijd' de beste cs speler een Fin. hmm ik kan even niet op zijn naam komen.
En jij associeert gamers met zotte mensen? Er zijn op de markt heel veel games die +16 of +18 zijn. Gericht op (jong) volwassenen dus.
Omdat ik zelf een tijdje heel hard in de gamerswereld gezeten heb schrik ik totaal niet van deze cijfers.
Ik denk dat mensen die niet in dat wereldje zitten het soms moeilijk kunnen vatten. Ik heb samen gespeeld met heel wat vaders, die als de kinderen naar bed zijn zich ontspannen door wat te gamen.
Dus het is helemaal niet het geval dat zij de hele avond zitten te gamen en hun kinderen geen aandacht geven.
Het wordt allemaal wat negatief afgeschilderd vind ik.
Mijn haar gaat recht omhoog staan van mensen die zeggen van: ik vind het belachelijk dat volwassenen nog spelletjes spelen.
Sorry maar dan ken je er gewoon niets van. Ik heb een tijdje heel hard WoW gespeeld en deed wekelijks mee aan raids. In zo'n raid werk je samen met 39 anderen. Ik ben er zeker van dat ik meer sociaal contact had dan sommige mensen die heel de avond voor hun tv zitten. Sommige van die mensen ken ik nu nog, en nee niet enkel online. Ik ken ze ook in het echte leven.
Ik kan maar 1 dingen zeggen : Don't judge what you don't know
![Wink](images/smilies/wink.gif)