Enkele post bekijken
Oud 31st December 2008, 18:30
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Citaat:
Orgineel gepost door Jeroen Sueten
Het land is in mijn ogen te verdeeld. En daarom kan je soms beter uit elkaar gaan. ...

Jeroen, ik weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar de regering is niet gestruikeld over het communautaire luik, hé? Ze hebben het daar heel moeilijk mee gehad en uiteindelijk hebben ze het vakkundig doorgespeeld aan de gewesten en die werken daar hard aan. Van Rompuy is trouwens niet de persoon die verdeeldheid tussen Vlaanderen en Wallonië opwekt, integendeel. Hij is een gerespecteerd man in beide landsdelen!

Citaat:
Het gaat nu heus niet meer om de communautaire agenda. Wie dat belangrijker vindt dan onze huidige sociale situatie vind ik goed gek. ...

Je hebt gelijk dat het communautaire meer naar de achtergrond gedrukt wordt door de huidige economische situatie. Toch zou ik niet stellen dat het één belangrijker is dan het andere. De Vlaamse partijen ijveren voor meer autonomie juist inzake werk en belasting voor particulieren en bedrijven. Dat zijn dingen die economisch een grote rol spelen. Maar dat er signaalmaatregelen moeten komen, die los staan van dat communautaire, is zeker waar omdat je de staatshervorming uiteraard niet zo snel kan uitwerken.