31st December 2008, 15:55
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Dessel
Posts: 61
|
|
Het is nu al zo dat het onderwijs meer en meer gebruik maakt van internet, projectors, ... Maar die middelen zijn er op de meeste scholen, dus waarom er geen gebruik van maken? Voor leerlingen is het soms wel een probleem om 's avonds bijvoorbeeld een taak via smartschool te versturen, maar zij kunnen meestal wel gebruik maken van de computers op school.
Wat betreft de rol van de leerkracht zelf, denk ik dat er een gewoon een samenspel, een evenwicht moet gevonden worden tussen het 'nieuwe' lesgeven, en het traditionele onderwijs. Ik denk dat leerkrachten met sommige verhalen zowel docerend de leerlingen kunnen boeien. De leerkracht is toch altijd al een soort mentor geweest voor de leerlingen? Leerlingen begeleiden in hun leerproces, hun fouten mee opsporen, feedback geven en bijsturen, ...
Ik denk dat de nieuwe werkvormen gewoon de rol van de leerkracht als begeleider iets meer benadrukken.
|