28th February 2005, 18:17
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
De Oscars live volgen is voor mij de laatste jaren een kleine traditie geworden. Meestal vind ik het hele gebeuren prachtig om volgen maar gisteren was ik toch wel een beetje teleurgesteld.
Ik heb tot dusver nog bijna geen enkele film uit de genommineerd gezien dus ik kan me daar niet echt een mening over vormen, maar naar wat ik afleid uit de recensiestukken, zijn ze dit jaar wel 'eerlijk' verdeeld. Behalve dan misschien Scorcese die met lege handen naar huis gaat...
Chris Rock was gisteren echt niet in zijn beste doen, af en toe kon ik er wel eens mee lachen maar hij haalde bijlange niet het niveau van Billy Christal vorig jaar. Laat ons dus hopen dat Billy volgend jaar de show terug mag hosten.
Ik vond de speeches van Jamie Foxx en vooral Sidney Lumet echt fantastisch, die zou ik graag nog eens terug willen zien. Bij die laatste dan vooral ook met dat compilatiestukje met zijn bekendste films (waaronder pareltjes zoals 12 Angry Men)
Al bij al vond ik het maar een matige show, af en toe amusant en er zaten wel enkele topmomenten in... maar ik kijk al vol verwachting uit naar volgend jaar voor de 78e Academy Awards.