Enkele post bekijken
Oud 29th December 2008, 23:48
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Ik vind het schrijnend om nog steeds zulke situaties tegen te komen in die Islamitische landen. Het moet toch erg zijn voor al die meisjes en vrouwen om nog steeds zo gediscrimineerd te worden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat zij hiermee akkoord gaan allemaal. Onbegrijpelijk dat zoiets nog kan in 2008. Het is gekend dat er in zulke landen nog steeds tegenstanders zijn om meisjes of vrouwen naar school te laten gaan. Volgens mij gewoon uit angst omdat de vrouwen en meisjes misschien wel een slimmer zouden kunnen worden, daardoor inzien dat het zo niet verder kan en in opstand komen. Door deze boodschap krijgt een van de weinige rechten die de meisjes hebben toch weer een flinke deuk. Maar het verwonderd me toch ook weer niet dat de Taliban op dit moment weer onrust gaat stoken. Ik zou deze boodschap ook echt serieus nemen! Ik zou niet graag in de schoenen staan van de meisjes en de scholen. Maar ik snap niet goed dat er niet meer stappen worden ondernomen om die Taliban op te doeken. Is het omdat deze groepering zo uitgebreid en verspreid is?
Met citaat antwoorden