Enkele post bekijken
Oud 28th December 2008, 13:21
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User

Het is heel erg dat iemand zoiets moet meemaken in zijn/haar leven. Zulke zaken zouden niet meer mogen gebeuren, maar toch kunnen we het blijkbaar niet vermijden. Ik hoop ook dat ze de daders snel zullen vatten en voorzien van een gepaste straf!

Citaat:
Orgineel gepost door Sarina.VanRompaey
Werd ze dan niet als vermist opgegeven?
Ik denk niet dat ik 10 dagen zou moeten verdwijnen zonder dat ze een grote zoekactie zouden opzetten denk ik.

Zoekacties organiseren voor personen die niet meer onder de noemer kind vallen, is een moeilijke zaak. Kinderen mogen niet zomaar verdwijnen zonder toestemming van de ouders. Maar eens je volwassen bent, mag je in principe doen en laten wat je wil (toch de zaken die niet verboden zijn door de wet) en dus ook mag je ook van de ene op de andere dag verhuizen of het land verlaten (mits rekening te houden met de regels van andere landen e.d.). Het is dus erg moeilijk om te zeggen of een volwassen persoon wel degelijk vermist is als men dit gaat melden bij de politie. En daarom duurt het vaak erg lang vooraleer men echt gaat zoeken naar vermiste volwassenen.

Die zoekactie die ze voor jou zullen opzetten, wordt door childfocus georganiseerd. Zij zijn gespecialeersd in de verdwijningen van kinderen. Als je eenmaal de kaap van de volwassen leeftijd bereikt hebt, moeien zij zich niet meer in deze zaken. Nu ben ik even gaan opzoeken welke personen onder de noemer van 'kinderen' valt:

Kinderen
- alle minderjarigen tot 18 jaar (art. 1 van het Verdrag van de rechten van het kind), op het ogenblik van het openen van het dossier
- verdwenen meerderjarigen van 18 tot 25 jaar gedomicilieerd bij en/of ten laste van de personen, die tijdens de minderjarigheid het ouderlijk gezag hebben uitgeoefend, totdat blijkt dat ze uit eigen wil zijn weggegaan
- meerderjarigen beschouwd als verlengde minderjarigen
(bron: www.childfocus.be)

Jij valt nog steeds onder de noemer kind en daarom zal het niet lang duren voor er naar jou zal gezocht worden.
Met citaat antwoorden