Enkele post bekijken
Oud 28th December 2008, 12:39
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Dit artikel verbaasde me helemaal niet. Ik ken veel kinderen die gedwongen worden door hun ouders om te voetballen. Zelf heeft mijn broer ook gevoetbald. Hij is gestopt met voetballen omdat de ouders van de andere spelers zo vele druk zetten op de ploeg. Hij vond het niet meer leuk en mijn ouders hadden ook steeds minder zin om te gaan kijken naar de wedstrijden. Ouders vonden dat hun zoon een hele match moest spelen en de beste van het veld was. Voor zij die het niet wisten, voetbal is een teamsport. Zelf speel ik ook voetbal. Bij ons bestaat er geen druk omdat de meeste ouders niet komen kijken. Voor ons is voetbal een ontspanning.
De training die Aalst inlast is een goed idee. Veel ouders moeten leren dat niet enkel hun zoon voetbalt, maar dat heel de ploeg moet voetballen. Het is opmerkelijk hoe ouders roepen tegen scheidsrechters en andere spelers. Voetbal is helemaal geen agressieve sport, maar velen maken er een agressieve sport van. Een strafschot uitlokken of aan de truitjes trekken is niet nodig. Ik vind het erg dat ouders ontgoocheld zijn als de ploeg van hun zoon verliest of als hun zoon geen doelpunt heeft gemaakt.
Conclusie: laat kinderen enkel voetballen als ze het zelf willen. Zet ze niet onder druk want dan loopt er veel mis tijdens de wedstrijd.
Met citaat antwoorden