Enkele post bekijken
Oud 28th December 2008, 12:21
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Ik was verbaasd toen ik dit las. Ik zou denken dat hoe intelligenter je bent, hoe meer kans je maakt om te overleven. Blijkbaar is het tegenovergestelde waar. Toen ik hier over nadacht, begrijp ik wel hoe intelligentie je overlevingskansen verlaagd.
Intelligentie houdt in dat je meer je hersenen gebruikt. Je denkt na over hoe je dingen zult uitvoeren of wat de gevolgen kunnen zijn. Tijdens een oorlog stierven de intelligentste soldaten eerst volgens de studie. Bij een oorlog komt het er op neer dat je snel en juist handelt. Nadenken neemt tijd in beslag. Het zou kunnen dat de soldaten te lang hebben nagedacht op een bepaald moment en hierdoor het leven hebben gelaten. De minder intelligente soldaten zullen waarschijnlijk hun eerste gedacht genomen hebben. Daardoor hebben ze niet liggen wikken en wegen. Zo gingen ze sneller over tot actie en dit heeft hun leven waarschijnlijk gered. Enkel zo zou ik de studie kunnen verklaren.
Ik blijf er bij dat intelligentie levens red. Een overhaaste beslissing is nooit goed. Je moet eerst denken en dan pas handelen!
Conclusie: we mogen niet vergeten dat studies elkaar vaak tegenspreken. Relativeren is de boodschap!
Met citaat antwoorden