28th December 2008, 12:18
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb de titel een paar keer opnieuw moeten lezen. De woorden “13-jarige” en “buitenechtelijk seks” vond ik vreemd om te lezen in één zin. Toen ik het artikel las, begreep ik waarom de woorden in één zin staan. Ik neem aan dat het niet haar keuze was om te trouwen op die leeftijd. Dertien jaar zijn en al seks hebben is ook zo iets dat niet vaak voorkomt. De meeste meisjes hebben dan juist hun eerste maandelijkse periode gekregen. Het meisje moet dus veel ondergaan hebben op jonge leeftijd.
Ik vind steniging een gruwelijke straf. Stel je eens voor dat het jouw overkomt. Je bent vast gebonden en opeens komen er stenen op je af die je niet kan ontwijken. Ik vind het toch opmerkelijk dat er mensen zijn opgekomen tegen de steniging. In dat milieu komt zoiets zelden voor. De meeste mensen volgen het strenge regime en gaan niet vaak ergens tegen in. Bij het protest is er een jongetje omgekomen. Dit zal vele mensen schrik hebben aangejaagd. Schrik om te protesteren.
Conclusie: ik hoop dat het regime veranderd voor de vele kinderen die er leven. Zoiets wens je zelfs je ergste vijand niet toe!
|