28th December 2008, 12:08
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik dit las had ik medelijden met de kinderen. Ik snap niet dat de priester dit heeft verteld aan de kinderen. Ik heb kerstmis altijd al de leukste tijd van het jaar gevonden. De kerstman hoort erbij, want waar komen anders de cadeautjes vandaan? Voor kinderen is het leuk om in zulke personen te geloven. Ik vond het heel erg toen ik ontdekte dat de kerstman niet bestond. Ik begrijp daarom de reactie van de ouders. Ik zou zelf ook zo reageren. Ik vind ook dat het niet aan de priester is om de kinderen dit te vertellen. Dat recht behoort aan de ouders, want zij kunnen hun kinderen opvangen als deze hierop slecht reageren.
De priester heeft gelijk als hij zegt dat de kerstman niets te maken heeft met Kerstmis. Kerstmis staat voor de geboorte van Jezus, maar dan stel ik mij de vraag wie er nog Kerstmis viert vanuit dat standpunt? Ik zie Kerstmis als een familiefeest waarbij iedereen cadeautjes krijgt en er voor een keer niet gedacht wordt aan de vele problemen.
Conclusie: de priester had beter eerst nagedacht voor hij het aan de kinderen vertelde.
|