Enkele post bekijken
Oud 27th December 2008, 20:56
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

In zulke gevallen vind ik zeker geen slecht idee om van genetische voorselectie gebruik te maken. Een ouder wil altijd het beste voor zijn kind en het is te verstaan wanneer 3 generaties lang borstkanker voorkomt in de familie dit overwogen wordt. De techniek is nu zover gevorderd dat dit mogelijk is dus waarom zouden we er ook geen gebruik van maken in zulke situaties?! Zoals Dominique al zei zullen er ook negatieve punten zijn aan deze techniek. Dan denk ik in de eerste plaats ook aan het hoge kostenplaatje, wat met mensen die het niet kunnen bekostigen, zij moeten naar mijn mening ook de kans hebben om dit te doen dan. En ten tweede zal er ook misbruik van gemaakt worden en zal het niet blijven bij het laten verdwijnen van erfelijke ziektes. In het artikel wordt ook al gesproken van designer baby’s, zover mogen we het zeker niet laten komen! Het kan niet zijn dat het uiterlijk van een baby op voorhand geprogrammeerd wordt.

Conclusie: Deze techniek kan en is goed in bepaalde situaties (waaronder deze), zolang het maar niet te ver gaat. De vraag rest nu nog: Hoe ver mogen we gaan?
Met citaat antwoorden