Enkele post bekijken
  #4  
Oud 27th December 2008, 19:02
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
In het opzicht oude bomen verplaats je beter niet meer is dit een zeer goed idee! Het is zo dat sommige mensen die op een bepaalde leeftijd verhuizen naar het rusthuis gewoon wegkwijnen in dat rusthuis omdat ze hun vertrouwde omgeving en hun vrijheid kwijt zijn. Ikzelf zou zo ook zijn denk ik. Voor deze mensen is het interessant om hun huis mee te laten evolueren met hun leeftijd. Ik vind het trouwens ook een plicht van kinderen om er voor te zorgen dat hun ouders zolang mogelijk thuis kunnen blijven wonen door ze zo goed en zo kwaad mogelijk te helpen. Maar voor sommige mensen ligt het dan weer anders.. . Er zijn ook mensen zonder familie en die veel nood hebben aan verzorging. Voor deze mensen lijkt het me toch nog steeds te beste oplossing om naar een rusthuis te gaan. Daar krijgen ze de nodige verzorging en hebben ze nog sociaal contact met medebewoners. Deze mensen kunnen zo ook heus nog wel genieten van hun oude dag!

Conclusie: Ik vind dit onderwerp een beetje hinken op twee gedachten. Goed voor nog zelfstandige mensen, minder voor zorgvragende mensen. Deze zijn toch nog altijd beter af in een rusthuis denk ik.
Met citaat antwoorden