Enkele post bekijken
Oud 27th December 2008, 17:56
Kathleen Van Staeyen Kathleen Van Staeyen is offline
Registered User

Bij het lezen van deze post heb ik toch wel een dubbelgevoel. Er valt voor beide partijen iets te zeggen.

Langs de ene kant kan ik mij inbeelden dat de priester het verhaal van de kerstman wou doorbreken omdat dit niet overeenkomt met het gedachtegoed van de kerk. Voor Christenen is Kerstmis nog altijd de geboorte van Jezus waarbij cadeautjes en de kerstman onbelangrijk zijn.

Langs de andere kant vind ik dit niet de taak van de priester, maar van de ouders om de kinderen in te lichten. Ik kan mij voorstellen dat dit voor de kinderen een schok is om te ontdekken dat de kerstman niet bestaat.
Voor de ouders wordt het natuurlijk moeilijker en moeilijker om niet mee te doen met de hype kerstmis of sinterklaas. Vele mensen weten niet (meer) wat de echte betekenis is van Kerstmis. Tegelijkertijd vind ik dat sinterklaas ook wel zijn charmes heeft. Als ouders is het ontzettend leuk om de kinderen zo enthousiast te zien rond de periode van sinterklaas: het afwachten, het zetten van de schoen en het ontdekken van de cadeautjes,…
Met citaat antwoorden