![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
27th December 2008, 16:21
|
![wim leenaerts's Avatar](image.php?s=c7a565906da78d2acba4766d93ee8973&u=366&dateline=1102001551) |
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Mmm, interessant idee van die aparte thread, maar hoe zie je dat concreet in zijn werk gaan dan? ![Wink](images/smilies/wink.gif)
|
Dat kan volgens mij heel eenvoudig. Als iemand een fout ziet staan even de fout (met context eventueel) kopiëren en als citaat posten (met de fout geaccentueerd door een rood kleurtje, of groen ![Wink](images/smilies/wink.gif) ) in de spellingsdraad. Onder het citaat zou degene die de fout wil 'aankaarten' de verbetering kunnen plaatsen en eventueel zelfs even wat meer uitleg geven over de betreffende regel. Een pm naar de betreffende gebruiker lijkt me ook interessant. Lijkt me erg leerrijk voor veel posters/studenten, mezelf incluis.
Een voorbeeldje (hoewel zo uitgebreid niet per se hoeft natuurlijk):
Citaat:
Het zoveelste protest van de Moslims..
|
'Moslims' moet met een kleine letter, 'moslims' dus, net als katholieken, christenen, islamitisch enz.
Zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/16...n van volkeren:
(1) De naam voor een bevolkingsgroep of een lid daarvan schrijven we met een hoofdletter als hij is afgeleid van een aardrijkskundige naam of als het om een specifiek volk gaat.
(2) Een overkoepelende term voor etnische groepen schrijven we met een kleine letter.
(3) Als de benaming gebaseerd is op een (geloofs)overtuiging schrijven we geen hoofdletter.
De draad zou dan wel drijven op het engagement van de studenten natuurlijk. Als niemand de moeite wil doen om de fouten even te verbeteren in de spellingsdraad, zal dit initiatief een stille dood sterven.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|