Enkele post bekijken
  #8  
Oud 27th December 2008, 14:38
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Dat moet in principe toch nergens te lezen zijn?! Dit is gewoon wat Jens ervan vindt...

Als Jens zegt 'het zoveelste protest van moslims' kan je er vanuit gaan dat dit doelt op het geposte artikel. Als dat niet zo is, kan hij het woord 'het' niet gebruiken, want dat impliceert een verband met een eerder genoemd 'onderwerp'. Daarom vraag ik hem waar hij leest dat ze ergens tegen protesteren, want dat doen ze namelijk helemaal niet.
Zo kan ik nog wel enkele voorbeelden aanhalen. De manier waarop Jens het schrijft wijst wel degelijk op een duidelijk verband met het artikel. Ik wees hem er enkel op dat er helemaal geen verband is tussen zijn post (dat moslims klagen over ons land en het hier slecht vinden) en het artikel.

Citaat:
En bij mijn weten is dit nog steeds een forum en zulke websites dienen nog steeds om eigen meningen te uiten.

Zeker en vast, maar als je niet op het artikel/openingspost reageert of op een uitspraak in de draad, start je beter een apart topic. Kwestie van zulke misverstanden te vermijden.
Ik geef trouwens toch ook maar mijn mening? Als ik nu gezegd zou hebben 'Jens, wat een onbetamelijke post, gelieve die onmiddellijk te verwijderen/ aan te passen', dan zou jouw repliek terecht zijn. Dat is nu duidelijk niet het geval.

Citaat:
En waarom hamer je zo op die lessen leesvaardigheid tijdens Nederlands?

Er staan inderdaad heel wat spelfouten op deze site en zoals ik al ergens geopperd heb, zou het volgens mij een goed idee zijn om daar een aparte draad voor aan te maken, zodat de 'foutenmakers' ook op de hoogte zijn van hun fouten en er uit kunnen leren. Ik 'erger' mij dus wel degelijk aan de hoeveelheid dt-fouten, maar het stoort me ook dat veel artikels zo vaak verkeerd geïnterpreteerd worden of dat posters in een artikel iets lezen dat er helemaal niet in staat. Toch zeker als ze aan de hand daarvan enkele vrij boude uitspraken doen.

Tot zover deze les leesvaardigheid.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden