27th December 2008, 15:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik wist helemaal niet dat er minimumleeftijd bestaat voor een huwelijk met een niet-EU-burger! Ik dacht dat iedereen vrij was om te trouwen van zodra men 18 jaar is. Blijkbaar is dit toch niet het geval want er is een minimumleeftijd van 21 jaar voor een huwelijk met een niet-EU-burger. Toen ik eens nadacht over deze maatregel was ik akkoord en niet-akkoord.
Ergens ben ik akkoord, omdat anders deze personen op jonge leeftijd naar België immigreren. Ik denk dat men dat hier vooral wil tegenhouden. België is al druk bevolkt en het is niet de bedoeling om alle vreemdelingen naar hier te halen. Nog een reden om akkoord te gaan, zijn de vele scheidingen. In dat geval vind ik dat ze een maatregel moeten treffen die voor iedereen geldt.
Langs de andere kant vind ik het onzin! Iedereen moet vrijheid krijgen na zijn 18de verjaardag om te trouwen met wie hij/zij wil. Ik neem aan dat je voelt of het werkt tussen jouw en je partner of niet. Als je zeker bent, moet je die vrijheid ook krijgen!
Conclusie, laat de minimumleeftijd op 21 jaar en laat deze regel ook gelden voor Belgen die met elkaar trouwen.
|