Enkele post bekijken
Oud 27th December 2008, 12:28
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User

Ik vind het wel grappig om te lezen. Ik zie ook niet in wat er mis is met het hergebruiken van het vet, al vind ik wel dat het georganiseerde 'vetrecyclage' zou moeten zijn. Als er bijvoorbeeld éénzelfde firma alle vet in de ziekenhuizen zou ophalen en dat om zou zetten tot biobrandstof, zou dat toch prachtig zijn?! Zo gaat men de opwarming van de aarde tegen en bovendien is dit een milieuvriendelijke en verantwoorde manier om biobrandstof te maken, in tegenstelling tot de manier waarop men nu meestal biobrandstof maakt.
Er worden jaarlijks massa's maïs en andere gewassen geoogst, enkel en alleen om te gebruiken als biobrandstof. Die worden daarnaast ook nog eens zwaar bespoten met pesticide, wat toch ook niet goed is voor het milieu. In Brazilië zijn er ook al hele stukken tropisch regenwoud gekapt, om op die plaats plantages voor biobrandstof op te richten.

Ik denk dus dat vet dat afkomstig is van liposucties, en anders toch maar weggegooid wordt, inderdaad best gebruikt wordt om op een verantwoorde manier biobrandstof te maken. Leve de recyclage
Met citaat antwoorden