26th December 2008, 21:32
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kende het verhaal omdat ik het boek al eens had gelezen. Ik keek er eerst wat tegenop om de film te zien. Ik kreeg direct mijn ongelijk, de film was prachtig. Voornamelijk hoe ze de scènes vanuit het computerspel in de film hebben kunnen verwerken. Prachtig gedaan! Ze lieten het karakter uit het computerspel, ondanks de vele beperkingen qua beweging, sterk overeenkomen met Ben.
De film is niet enkel een leuke kijkfilm maar hopelijk trekt het ook de ogen van mensen open op het vlak van pesten en openstaan voor andere mensen. Via deze film wordt eigenlijk zeer goed verwoord dat simpele dingen voor een autist zeer anders overkomen. Dit komt beter via de film naar voor dan via het boek maar ze laten één zaak uit het boek in de film, spijtig genoeg, 'wegvallen' (je ziet het in de film wel maar als je niet weet wat Ben doet, valt het niet op). Wanneer ben krampachtig naar school loopt zie je hem heel zachtjes met zijn hoofd knikken => hij telt zijn voetstappen. Een niet onbelangrijk gegeven: structuur houden, stabiliteit, altijd alles op hetzelfde moment, ... Daar ligt ook vaak de moeilijkheid bij het omgaan met autistische mensen omdat je mee moet leren leven op hun maat.
|