26th December 2008, 19:39
|
Registered User
|
|
|
|
Man die dief naakt aan paal bond, krijgt steun op Facebook
Man die dief naakt aan paal bond, krijgt steun op Facebook
De man die een maand geleden in Charleroi een dief bij de lurven greep, tot op de onderbroek stripte en vervolgens aan een paal bond, krijgt steun op de sociale netwerksite Facebook.
De feiten deden zich voor op woensdag 19 november. Een junkie die het gewaagd had een diefstal te plegen in de zaak ‘Oli & son Tatoo’, werd door de uitbater bij de kraag gevat en aan een paal vastgeknoopt. De junk, zowat in adamskostuum, kreeg op zijn borst het opschrift ‘Ik ben een dief’ mee.
Tatoeeerder Olivier had een dag tevoren in zijn zaak het bezoek gehad van een dief. “Dat was niet de eerste keer. Ik heb al zeven keer inbrekers over de vloer gehad. Nu hadden ze mijn computer gejat. Ik ben dat beu.”
Tatoeëerder Olivier wordt nu vervolgd voor ontvoering, vrijheidsberoving en foltering.
Op Facebook zijn er intussen meerdere groepen opgericht waarbij mensen die Olivier steunen, zich kunnen aansluiten. De grootste groep telt al meer dan 9.000 leden. Wie zoekt op 'Olivier voleur' of op 'Pour soutenir Olivier', vindt de bewuste groepen.
GVA 26-12-2008
|