Enkele post bekijken
Oud 26th December 2008, 18:53
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Het zoveelste protest van de Moslims..

Soms begrijp ik niet goed waarom ze naar hier verhuizen? Is het hier dan zo slecht voor hen? Het is zoals Charlotte al zei dat iedere cultuur zijn gewoontes en zijn eigen tradities zo goed mogelijk probeert te vrijwaren. En ik kan ook begrijpen dat ze het misschien niet eerlijk vinden dat de christenen wel vrije dagen krijgen omwille van hun geloof en bepaalde feesten. Maar het is gewoon zo dat wanneer wij naar een moslimland moesten gaan en bepaalde verlofdagen vroegen omwille van onze godsdienst of bepaalde tradities, … het niet al te vriendelijk onthaald zal worden door de plaatselijke bevolking.
Dus daarom denk ik ook bij mezelf : Je bent uit eigen wil (meestal) naar dit land gekomen of verhuist, is het dan ook zo moeilijk om jezelf een klein beetje aan te passen aan de plaatselijke cultuur?! Ik denk niet dat ze al veel te klagen gehad hebben.

Het is zo dat zulke momenten enorm belangrijk zijn voor Moslims en dat apprecieer ik ook ten zeerste dat zij nog zo begaan zijn met hun geloof, maar het gaat gewoon om het feit pas jullie een beetje aan de situatie aan. Niet tegenstaande als ze tot een akkoord kunnen komen, zou het leuk zijn voor hen.
Met citaat antwoorden