Enkele post bekijken
Oud 26th December 2008, 18:03
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Ikzelf speel op vrij hoog niveau voetbal, mijn vader heeft me nooit gepushed of onder druk gezet om dit niveau te bereiken. Toch vind ik het niet zo’n slecht idee van Eendracht Aalst om zulke sessies in te richten voor de ouders van de spelertjes. In Westerlo heb ik al vele ploeggenoten geweten die onder druk gezet werden door hun ouders en die aangemaand werden om niet naar de trainer te luisteren. Deze jongens hebben echter nooit iets bereikt want ze zijn dan ook daadwerkelijk bezweken onder de druk van hun ouders. Er is niets verkeerd mee als je als ouder eens een raad geeft om je kind op het goede sportspoor te brengen, maar het kind moet in eerste plaats luisteren naar de trainers. Het is vaak zo dat een kind raad krijgt van de ouders en daarna krijgt het nog eens raad van de trainer.. het is niet moeilijk dat het kind op een gegeven moment niet meer weet wat er van hem verlangt wordt of naar wie het moet luisteren. Daarom vind ik het een goed initiatief van Aalst om zulke sessies in te richten. Hierdoor gaan ouders misschien wel iets meepikken hoe ze moeten omgaan met hun kinderen op gebied van sport dan. Laat het kind gewoon plezier beleven in het begin en groeien in zijn sport en zet het niet onder druk anders bezwijkt het toch. Als hij het echt graag doet en hij wil er alles voor geven dat zal hij er wel komen.. daarvoor hoeft hij niet gepushed te worden.. zulke dingen moet je als speler zelf beseffen.
Met citaat antwoorden