Enkele post bekijken
Oud 26th December 2008, 11:26
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door ellenvvl
Ik las net volgend kort artikeltje op www.demorgen.be

De tatoeëerder die op 20 november zelf een dief vastketende aan een paal in het centrum van Charleroi krijgt de steun van een groep mensen op Facebook. Meer dan 9.000 mensen zijn lid van de groep. De beheerder vraagt dat de man niet zou worden vervolgd. De tatoeëerder riskeert drie jaar cel.

Voor alle duidelijkheid: ik vind dit echt niet kunnen! Iemand op deze manier vernederen lijkt mij een minstens even erge of zelfs ergere misdaad dan diefstal...

Heeft de winkelier de dief vernederd, of vernederde de dief zichzelf? Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. We moeten niet allemaal het recht in eigen handen gaan nemen naar Amerikaans voorbeeld maar medelijden met deze crimineel kan ik nu toch moeilijk hebben. Echt lang heeft hij er niet gehangen en gekwetst was hij volgens mij ook niet... Het is zoals je zegt een vernedering. En deze was dan ook meer dan terecht. Ik ben zelf blij dat als de overheid zijn werk niet doet de Belgische burger het recht op een iets ludiekere manier in eigen handen neemt. Het enige wat deze winkelier deed was het vastbinden van een crimineel aan een lantaarnpaal. Ik ben zelf zeer blij dat deze man nog de zelfbeheersing heeft gehad de crimineel in kwestie niet te kwetsen of om te brengen. Want ik denk dat er velen zijn bij wie het het potje ook zou overkoken maar veel ergere gevolgen met zich mee zou brengen.
Het wordt gewoon dringend tijd iets te doen aan de veiligheid van de burger. Daar mee bedoel ik niet enkel meer blauw op straat. Maar er moeten ook nieuwe gevangenissen komen zodat gevangenen hun straffen kunnen uitzitten. En in een gevangenis mag je best afzien hoor. TV, playstation, ... dat zijn niet echt de zaken die daar mijn inziens in passen...
Met citaat antwoorden