26th December 2008, 10:06
|
Registered User
|
|
|
|
Het is nog maar eens 'bewezen' (het is en blijft natuurlijk een peiling) dat je in tijden van crisis het best scoort met populistische uitspraken. Ik heb sterk mijn twijfels dat de goede bedoelingen van de ex-VLD'er wel eens zouden kunnen uitdraaien in een nog grotere crisis. De Decker staat wel hard te roepen vanaf de zijlijn maar hij zal net zoals de rest van alle politieke partijen de keuzen hebben tussen 2 zaken: oppositie of plooien. Een vlaamse politieke partij in België heeft altijd al de keuze gehad tussen 'oui' te zeggen of oppositie voeren. Nu dat N-VA eindelijk eens 'non' zei, zouden ze sterk moeten inboeten bij de volgende verkiezingen. Ik vraag me dan sterk af of die 6 miljoen Vlamingen zich dan graag laten doen? Willen ze dan blijven -vergeef me het woord- gatlikken? Ik dacht dat de overgrote meerderheid bij de vorige verkiezingen gekozen had voor een staatshervorming. De dag van vandaag is die er nog altijd niet. De enige politieke partij die regering voerde en recht in zijn schoenen staat was dan ook N-VA. Ze zijn achter hun standpunt blijven staan en ze hebben goodwill getoond...
|