Enkele post bekijken
  #1  
Oud 25th December 2008, 22:50
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
kerstboodschap taliban

De taliban hebben meisjes in Afghanistan en Pakistan verboden naar school te gaan op straffe van de dood. "U heeft tot 15 januari de tijd om te stoppen met het naar school sturen van meisjes. Als u geen aandacht besteedt aan deze waarschuwing, zullen we dit soort meisjes doden", aldus een talibanleider op de radio.

"We blazen de boel op"
"We waarschuwen ook scholen om geen meisjes aan te nemen, anders blazen we de gebouwen op", ging de verklaring verder. Volgens talibanleider Maulana Fazlullah moet in de regio de sharia, strenge islamitische wetgeving, nageleefd worden.

Gevaarlijk
De taliban hebben in de Swat-vallei inmiddels honderden scholen verwoest. Mensen proberen hun dochters thuis in alle stilte op te leiden, maar ook dat is gevaarlijk.

In de vallei is hard gevochten tussen het leger en moslimextremisten onder leiding van Fazlullah. In mei sloten beide partijen een vredesakkoord. Tot rust heeft dat echter niet geleid. De extremisten vinden dat de regering het akkoord schendt en hebben wederom naar de wapens gegrepen. (mvl/anp)

www.hln.be

Ik vind het spijtig dat zoiets nog kan in deze tijd. Ik denk dat de Taliban bang heeft dat de mensen 'te slim' worden en in opstand gaan komen. Ik hoop dat dit verandert!
Met citaat antwoorden