25th December 2008, 17:33
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad heel verontrustend dat de gemiddelde Vlaming nog steeds zo over seropositieve mensen denkt. Maar ergens snap ik de logica van de gemiddelde Vlaming wel. Zoals Dominik reeds zei: HIV wordt nog steeds gelinkt met aftakelen en zelfs doodgaan. Is het dan niet eerder logisch dat je jezelf een beetje meer egoïstisch instelt dan anders, dat je zieke personen mijdt om toch maar niet zelf ziek te worden?
Nu zal ik zelf nooit seropositieve mensen op zulke manieren discrimineren. Ik zal nooit het contact verbreken met een goede vriend die plots seropositief blijkt te zijn of ik zal nooit tegen mijn kinderen zeggen dat ze niet meer met die bepaalde persoon mogen omgaan omdat hij/zij seropositief is,... Nu moet ik wel toegeven dat ik het toch wel moeilijk zou hebben om met een persoon die besmet is met het HIV-virus naar bed te gaan. De kans is reëel dat ik zelf dan ook besmet raak met het virus. En dan wil ik mezelf liever een egoïstisch persoon noemen en niet met besmette mensen naar bed gaan, dan de kans te lopen om ook besmet te raken. Als dit dan toch discrimineren zou zijn, sorry, dan behoor ik inderdaad ook tot de gemiddelde Vlaming die seropositieven discrimineert...
Om nu een (domme) vergelijking te maken om mijn punt duidelijker te maken: je gaat toch ook niet van hetzelfde glas drinken waar net iemand met een koortsblaasje van gedronken heeft? Dan stel je jezelf toch ook eerder egoïstisch op om zelf niet ziek te worden...
|