Citaat:
Ik denk dat we beter de dopinglijsten afschaffen en iedereen de mogelijkheid moeten geven van de gebruiken wat hij wil.
|
Dat is toch nogal overdreven. Stel u eens voor dat je dit toepast. Wat gaan de gevolgen wel niet zijn? Iedereen pakt doping , ze willen allemaal steeds meer gan nemen omdat ze anders niet meer kunnen winnen.. Op de duur gaan er zelfs doden vallen door een teveel aan doping en die toestanden.. Kan toch niet.. OK het is misschien wel hun eigen schuld.. Maar ik denk dat de druk dan zo groot is dat het bijna onmogelijk is van "nee" te zeggen..
Zodra sport als een vorm van strijd wordt bedreven, verliezen de sporters het zicht op hun gezondheid.
Sporters komen onder druk te staan, want bedrijven/sponsors willen geld aan ze verdienen. Ze krijgen het gevoel dat ze móeten presteren.
De toeschouwers willen meer prestaties zien, het moet spectaculair zijn, een show.
Mensen willen zichzelf overtreffen, ze willen beter zijn dan ze eigenlijk kunnen.
Doping is hier de ideale oplossing voor maar de gevolgen van legalisatie zijn volgens mij niet te overzien..
Ik denk dat je ook de sporters goed moet inlichten over de gevolgen van doping. Het zou me niet verbazen dat vele sporters eigenlijk niet juist weten wat die doping met hun doet.. Toch zeker niet de negatieve gevolgen.. .. Er zullen altijd wel mensen zijn die wél de negatieve gevolgen kennen maar die hun er gewoon niks van aantrekken en er die negatieve gevolgen graag bijnemen voor 10 jaren vol glorie.. Het zij zo..