Onderwerp: Te Grote Auto
Enkele post bekijken
Oud 24th December 2008, 11:12
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Het ligt helemaal niet aan de bolides waarmee de agressieve bestuurders rijden, het ligt aan de bestuurders zelf!

Uiteraard ligt het aan de bestuurders, maar ik volg dhr Naegels volledig als hij beweert dat er een zekere correlatie is tussen wagen en bestuurder.
Ik weet niet hoe lang jij al een rijbewijs hebt, maar als je al ongeveer 5 jaar met de wagen rijdt, kan je niet anders dan deze correlatie opmerken. Hoe groter en chiquer de wagen hoe asocialer en onbeschofter de bestuurder. Echt wel.

Een simpel en vaak voorkomend voorbeeld: het is verboden om 2 of meer auto's na elkaar in te halen. Dat weet iedereen met een rijbewijs. Ik ben mij volledig bewust van het feit dat borden met '70' op de MAXIMUMsnelheid aangeven (en niet - zoals blijkbaar vaak verkeerdelijk geïnterpreteerd - de minimumsnelheid) en blijf dus principieel onder die snelheid rijden. Gisteren reden er 2 gelijkgestemde zielen voor mij. Wij tuften rustig over de Antwerpsesteenweg tegen een gemoedelijke 65 km/uur waar je MAXIMUM 70 mag. Op de 10 minuten dat 'we' achter elkaar reden zijn we maar 2x alledrie tegelijk voorbijgestoken. Je mag eens raden wat voor auto's dat 2x waren...

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Mijn ouders rijden ook met een Mitsubishi Pajero Sport, maar zij gaan elk verlengd weekend en vakantie naar Oostenrijk, Duitsland, Ardennen enz, daar is zo'n auto écht veel veiliger. Zijn zijn heel verdraagzame en rustige mensen. Ik neem hen het wel erg kwalijk dat ze zo'n energievreter gekocht hebben, maar goed, dat is een andere discussie.

Ik kan me dus volledig vinden in dhr Naegels' betoog!
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden