Om te beginnen zijn niet alle bestuurders van de zogenaamde TGA's agressieve bestuurders... In dit artikel wordt eens te meer veel te hard veralgemeend! Als ik het geld zou hebben zou ik ook een zogenaamde TGA kopen en er met plezier mee rondrijden, maar jammer genoeg behoor ik niet tot het volkje waarvan de bankrekening een cijfer bedraagt met enkele tientallen nullen... Maar - al zeg ik het zelf - ik ben geen agressieve bestuurder. Ik zal ook altijd uitkijken dat ik tussen de 2 lijnen geparkeerd sta en ik zal nooit onterecht in het wildeweg beginnen schelden op een andere bestuurder.
Ten tweede zijn de bestuurders van zulke 'monsterbolides' vaak gepensioneerden die geen blijf weten met hun 'bescheiden' pensioen - ahum - en dan maar een 'dikke bak' kopen waar velen onder ons jaloers op zijn. Zij maken dan deel uit van de bevolking die we 'zondagsrijders' noemen: ze rijden maar 60 km/u waar men 70 km/u mag rijden, ze kijken lustig rond als ze zich op de baan begeven waardoor ze ongelooflijk beginnen te slingeren over de baan, en noem maar op! Als je de zogenaamde TGA's van de baan wil halen, dan moeten we ook de TGA's van de oudere, niet-langer-meer-veilig-in-het-verkeer-generatie van de baan halen.
En dan zijn er ook nog voldoende bestuurdes van TKA's - laten we ze 'te kleine auto's' noemen - die zich agressief gedragen op de baan. Dus laten we deze wagens eveneens van de baan halen, zodat het verkeer weer veilig wordt! Of nog beter: we halen gewoon elke wagen van de baan en we laten iedereen terug met paard en kar rondreizen/rijden/... want hiermee kan je niet te snel rijden, je kan er niet mee geflitst worden, er kunnen geen krassen op de lak gemaakt worden,...
Conclusie: Het ligt helemaal niet aan de bolides waarmee de agressieve bestuurders rijden, het ligt aan de bestuurders zelf! Met een TKA met minder pk onder de motorkap kan je ook veel te snel en agressief rijden, met een TKA kan je ook 2 parkeerplaatsen innemen,... Haal met andere woorden de agressieve bestuurders van de baan als je weer een veiliger verkeer wil in plaats van die zogenaamde TGA's!!!