Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2008, 16:43
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User

Ik vind zo een dag overbodig. Mijn ouders moeten zich niet moeien met wat ik doe op school. Ik moei me ook niet met hun werk. Ik vond een ouderavond op het middelbaar ook niet op en top in orde. Kon de leerkracht je kop zien zat je goed en kreeg je ook positieve commentaar. Kon hij/zij je kop niet zien dan had je problemen.

Mijn grootste argument is het feit dat veel leraren hun leerlingen niet kennen. Wij in Vorselaar staan erom bekend een grote familie te zijn zowel in het café als in de les. Als we even naar de Hogescholen in Antwerpen kijken dan zien we dat deze scholen nog steeds met het nummertjessysteem werken. Ik ben nummer s5050447. Ik denk dat het voor zulke leraren niet evident is om een ouderavond te organiseren.

Ik denk ook dat de leerlingen het ook niet graag gaan hebben. Ik denk dat de Hogeschoool een stap is naar volwassenheid. We worden stilletjes aan verantwoordelijk voor onze eigen keuzes. Met een ouderavond krijgen wij (of ik toch) het gevoel dat de school een dag organiseert waarbij de ouders terug onze handjes kunnen vastnemen.

Als ze dit organiseren op de Hogeschool dan mogen ze het gerust ook organiseren op grote bedrijven (dat komt toch op hetzelfde neer). Ik wil zelf keuzes kunnen maken. Als ik een keer geen zin heb om les te volgen dan is dat maar zo. Dan zal ik daar de gevolgen wel van dragen. Mijn ouders moeten mij hiervoor niet terechtwijzen.

Ouderavonden.... Nee dank je wel
Met citaat antwoorden