Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2008, 14:21
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Voor mij klinkt het toch allemaal wat vreemd. Het slimste meisje van de klas, dat het drankje zag borrelen, wist dat er iets aan de hand was EN TOCH neemt ze er een klein slokje van. Zoiets past niet echt mee onder het titeltje slim. Maar ja dat zijn details. Het is ongewoon dat kinderen van die leeftijd zoiets doen, zo ver gaan. Ik vind niet dat de ouders hun kind van het school zouden moeten veranderen maar dat de daders van het school moeten gegooid worden. Dit klinkt zwaar maar denk even mee, je wordt meestal van school gegooid als je op het school drugs neemt of dealt. Dan spreken we nog maar over drugs, hier gaat het erom dat er iemand dood had kunnen gaan. Dat is het minste dat de school kan, vind ik. Laten zien dat de school verantwoordelijkheid kan nemen. Er zijn nu verzachtende omstandigheden omdat het meisje nog leeft. Dat vind ik onterecht want het had evengoed anders kunnen aflopen.

Minderjarig of niet, een kind uit het vierde leerjaar weet al wel dat dit er echt over gaat. De kinderen moeten duidelijk gemaakt worden welke risico's ze namen en hebben psychologische begeleiding nodig. Als jongeren tot zo iets in staat zijn op zo'n jonge leeftijd moeten we zien waar de oorzaak lag om problemen in de toekomst te vermijden.
Met citaat antwoorden