KAPELLEN - Dokter Marcel Van Beeck (47), de vader van de door zijn vrouw Chantal Ligot (43) vermoorde kinderen Marcel Junior (2) en Julie (4), werd zondag dood aangetroffen in Kapellen. De man beroofde zich van het leven in de tuin van zijn villa.
Vier maanden voordien had zijn depressieve vrouw hun twee kinderen verstikt met een kussen. Na de moord probeerde de moeder vergeefs zelfmoord te plegen. Het koppel woonde niet meer samen door relationele problemen.
De dokter verhing zich aan het speeltoestel van zijn kinderen in de tuin achter de villa. Daar troffen vrienden hem aan. Alle medische hulp kwam te laat. Van Beeck liet een afscheidsbrief achter. Hij pleegde zelfmoord op de dag dat zijn zoontje Junior drie jaar geworden zou zijn.
Na de begrafenis vertelde de man aan onze krant dat hij nog niet wist hoe hij de komende weken zou doorkomen. 'Nu vrees ik dat pas het zwarte gat komt.' Ondanks alles verklaarde Van Beeck dat hij nog altijd hield van zijn vrouw. 'Misschien zou ik haar zelfs vergiffenis kunnen schenken. Ze heeft zichzelf per slot van rekening hard genoeg gestraft.'
Bron:
Website:
http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF23122008_008
Datum: 23-12-08
Persoonlijke bespreking:
De man was gewoon emotioneel er volledig onderdoor omdat zijn kinderen dood zijn. Ik zou het me zelf niet kunnen voorstellen, maar ik denk dat dit toch een serieus proces is om te verwerken. Ik vind dat mensen na het verlies van hun kinderen verplicht hulp moeten krijgen van een psycholoog. Zo moeten ze dit proces niet alleen verwerken maar kan hij nog steeds steun vinden door de methodes van de psycholoog.
Ik kan mij niet in de positie zetten van de gezinssituatie maar je kinderen vermoorden vind ik gewoon absurd.
Ergens begrijp ik de vader wel. Je kinderen worden onterecht van je ontnomen en er is niets meer wat je eraan kan doen. Je kan niet zomaar terug van nul beginnen.