Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2008, 12:55
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User

Ik dacht dat mensen die naar een fuif gaan, of eens op café een pintje gaan pakken, net de fiets terug naar huis namen om niet dronken achter het stuur (van de auto e.d.) te kruipen! Ik ben al blij dat de stomdronken mensen al zo 'slim' zijn om dan net de fiets te nemen of zelfs te voet gaan.

Volgens wikipedia:
*Een fiets is een voertuig dat door spierkracht wordt voortgedreven, meestal samengesteld uit twee wielen, een frame, een zadel, een stuur, een fietsketting en een trapas met pedalen. Sommige fietsen hebben een (hulp)motor;
*Motorvoertuigen zijn volgens de definitie van de Nederlandse Wegenverkeerswet voertuigen voorzien van een motor bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen. Voorbeelden van motorvoertuigen: auto, motorfiets, bus, trekker. In de defintie van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) worden bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen niet tot de motorvoertuigen gerekend vanwege de beperkte cilinderinhoud.
Besluit: Een fiets is géén motorvoertuig!

Oké, een straf vind ik nog net kunnen, maar je rijbewijs intrekken .... gaat er misschien net een beetje over ?
Met citaat antwoorden