Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2008, 11:53
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Ik verschoot toen ik dit las. Ik wist dat je een boete kan krijgen als je dronken over straat loopt of fietst, maar dat je zelfs je rijbewijs kan kwijtspelen wist ik niet.
De meeste gebruiken de fiets als ze wat te veel gedronken hebben om zo de alcoholcontroles te ontlopen en veilig thuis te komen. Ik betwijfel of nog veel mensen gemotiveerd gaan zijn om de fiets te nemen in plaats van een motorvoertuig.
Is een fiets een motorvoertuig? Ik heb altijd geleerd dat een motorvoertuig een voertuig is aangedreven door een motor. Misschien zien ze benen als een motor. Wel een mooie vergelijking als men het zo bedoelt. Het kan gaan over een fiets aangedreven door een kleine motor.
Ik ben het eens met Anneleen als ze zegt dat een straf nodig is. Op die manier zijn vooral jongeren sneller gemotiveerd om niet stomdronken over straat te lopen. Zij verdienen tenslotte nog niet zoveel geld als volwassenen.
Conclusie, je rijbewijs kwijtspelen omdat je dronken over straat fietst gaat net een stapje te ver.
Met citaat antwoorden