Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2008, 22:30
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Ik vind het beter dat de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker gratis wordt gegeven. Momenteel sluit men verschillende groepen uit. Je mag momenteel maximum 16jaar zijn om het vaccin gratis te krijgen. Is dit niet het geval, mag je een grote som geld neerleggen. Als het niet mogelijk is om voor elke leeftijd het vaccin gratis te geven, vind ik dat ze minstens de leeftijd moeten optrekken tot 18jaar.
Hij zou geweldig zijn, moest vanaf nu elk 12-jarige meisje het vaccin gratis krijgen. Zo zal baarmoederhalskanker minder en minder voorkomen. Het excuus dat de minister geeft, is overbodig. Elke gynaecoloog houdt in het oog wanneer men een uitstrijkje moet nemen. De jongeren zullen er niet aan denken, maar hun ouders zijn er ook nog. De meeste volwassenen zijn hier wel mee bezig en dat zal dan automatisch komen bij de jongeren.
Conclusie, hopelijk gaat de minister inzien dat ze fout is en wordt het vaccin gratis in Wallonië. Dat Vlaanderen voor de subsidies moet opdraaien vind ik wel niet kunnen.
Met citaat antwoorden