Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2008, 16:15
Jiri.Claes Jiri.Claes is offline
Registered User

Zo zie je maar hoe snel dingen kunnen veranderen in een mensenleven. De ene moment kun je nog alles wat er om je heen gebeurt zien, de andere moment ben je dit alles kwijt. Wat Willy Roobaert is overkomen zou niet mogen gebeuren, maar hij heeft gelijk als hij zegt dat wat er gebeurd is, is gebeurd en daar kan je niets meer aan veranderen.

Roobaert heeft een enorme possitieve instelling gezien wat er allemaal gebeurt is. Hij probeert zijn leven terug op te pikken en neemt vrede met de situatie. Hij zegt dat hij de mannen die hem dit hebben aangedaan niet haat, want haat leidt nergens toe. Een hele sterke uitspraak gezien omstandigheden.

Hij bezoekt dan ook nog 1 van de mannen die hem dit heeft aangedaan in de gevangenis. Hoe sterk kan 1 man zijn om zo vergevingsgezind op te willen treden in naam van zijn aanvallers. Roobaert is op dat punt een beter mens dan ik zou zijn. Ik vermoed dat moest mij dit ooit overkomen vergeving wel één van de laatste dingen zou zijn waaraan ik zou denken. Het is onmogelijk om het precies te verwoorden, want ik weet ook niet hoe het zou zijn, maar het zou zeker niet zo sterk zijn als Roobaert zichzelf hier toont.
Met citaat antwoorden