22nd December 2008, 14:56
|
Registered User
|
|
|
|
Het komt dan ook door de tegenstelling. Reality tv. Je kan nu eenmaal geen goed programma maken over het dagelijkse leven zonder een script. Als je echt alles zou moeten laten zien dan krijg je urenlang sensatieloze nonsens, en dat is nu niet wat de kijker wil zien. De kijker wil spanning, sensatie, humor, actie en dergelijke. Een echt reality programma kan dit nooit van zijn leven bereiken, want het leven is nu eenmaal niet constant spannend en sensationeel.
Dat de mensen hierdoor incorrect worden voorgesteld wil ik gerust geloven, maar is dat niet deels hun eigen fout? Volgens mij worden er bij dit soort programma's altijd contracten ondertekent door deelnemende partijen.
Trouwens, wie wel in reality tv gelooft moet maar eens naar programma's als "de jeugd van tegenwoordig" kijken. Die jongeren doen ook niet uit zichzelf al die dingen. Meestal worden ze gewoon aangezet tot zulk gedrag omdat dit nu eenmaal voor kijkers zorgt. Moesten ze allemaal gewoon luisteren en braaf zijn zouden de mensen er na een tijd gewoon niet meer naar kijken. Dus als je echt gelooft dat reality tv nooit deels geforceerd is, dan stel ik voor dat je dit jaar een schouw zet zodat de kerstman daar ook nog door kan.
|