22nd December 2008, 13:46
|
 |
Registered User
|
|
|
|
Tja, eigenlijk schrik ik hier helemaal niet van.
Hoewel, toen ik de afleveringen van Keukenrebellen zag, leek het wel echt dat Wim rijstkorrels aan het tellen was, omdat het moest van de chef en leek hij dus echt wel kwaad nadat hij hem vertelde dat het voor te lachen was. Ook Aikie leek op tv erg lui… Is het dan ook allemaal opgezet spel dat ze 1 voor 1 vertrokken, en daarna 1 voor 1 terugkwamen. Ik dacht op een gegeven moment dat ze het programma moesten stilleggen, omdat er geen koks meer overbleven ! Eigenlijk vond ik dit best wel grappig. Maar ja, dit is natuurlijk goed voor de kijkcijfers. Naar een tv-programma waarin alles rozengeur en maneschijn is, kijken veel minder mensen dan naar een programma waarin het “kot op stelten” staat…
Zo vond ik ‘The Block’ ook wel hilarisch. Eerst waren Mike en Sandra de allerbeste maatjes met Marc en Nadine, maar nadien waren het de grootste vijanden. En dan schrikken de mensen ervan dat Cédric en Lien wonnen, natuurlijk..zij hadden Marc en Nadine achter hen staan, maar dat hebben ze natuurlijk zelf uitgelokt.
Het stemgedrag van de kijkers heeft ook veel te maken met hoe de beelden worden getoond. Zo lijkt het dat de meer sympathiekere koppels telkens zo’n programma winnen. Als de beelden nu eens anders worden getoond en anders door elkaar worden gemengd, kan het misschien zijn dat een ander koppel had kunnen winnen !
Om nog maar een voorbeeld te geven van dat mensen een scenario moeten volgen: SOS Piet. Er is een mevrouw die geen chocomousse kan maken. SOS Piet wordt uitgenodigd in haar mooie, pas opgekuiste keuken en hij begint alles in kannen en kruiken uit te leggen. Net de dingen die de mevrouw fout doet, tovert hij te voorschijn uit zijn koffertje. En op het einde volgt het zinnetje “Wat hebben we vandaag geleerd?” Waarop de mevrouw meteen enkele puntjes uit haar mouw schudt… Die puntjes zal ze ook wel vanbuiten hebben moeten leren..
Nu ik er zo eens over nadenk, kijk ik nogal veel naar zulke programma’s…
|