22nd December 2008, 13:20
|
 |
Administrator
|
|
|
|
Vader straft zoon met publieke vernedering
Vader straft zoon met publieke vernedering
Een vader in het Amerikaanse Long Beach was zo boos omdat zijn zoon in diens school graffiti had gespoten, dat hij de zestienjarige de straat opstuurde met een sandwichbord rond de nek met daarop het opschrift "Ik verknalde uw belastinggeld met stom vandalisme op een openbare school".
Schaamrood
Dennis Baltimore Jr. moest vorige week vijf uur lang door de straten van Long Beach en Signal Hill paraderen met het schandbord. De jongeling verging het lachen terwijl omstanders hem uitlachten en foto's namen.
"Ik wil dat hij zich vernederd voelt, want hij moet leren nadenken vooraleer hij dingen doet", verklaarde zijn vader, Dennis Baltimore Sr. "Hij heeft een foute beslissing genomen, en daar moet hij voor boeten. Hij wilde aandacht trekken door een fictief bendelogo op de muren van zijn school te spuiten. De kosten bedragen 875 dollar (625 euro) en Dennis werd vier dagen van school gestuurd. Tijdens de vakantie moet hij bovendien enkele dagen gemeenschapsdienst doen op de campus. Zo zal hij onder meer zijn eigen graffiti moeten overschilderen".
Begrip
De publieke vernedering schijnt te werken. "Ik ben boos, verward en ik voel me stom om wat ik heb gedaan, maar ik begrijp wat mijn vader bedoelt. Als je iets uithaalt, moet je ook de gevolgen ervan dragen", aldus de tiener.
Blog HLN, 22/12/08