22nd December 2008, 14:16
|
|
Registered User
|
|
|
|
* Tja, als je foto’s van jezelf publiceert, kan ik alleen maar zeggen dat daar soms wel gevolgen aan zijn. Zo heeft een vriendin van mij het eens voorgehad dat ze op Netlog een heel profiel aangemaakt had, en enkele maanden later zag ze dat iemand met haar foto’s een fakeprofiel aangemaakt had.
* Klasfoto’s publiceren: Stel je voor je bent directeur van een school en je wilt een krantje(foldertje) laten maken over het hele schoolgebeuren om nieuwe leerlingen te lokken. Wat zou dat foldertje dan zijn, zonder enthousiaste, eigen leerlingen? Mag dat dan ook allemaal niet zonder toestemming?
Misschien moeten ze een document opstellen die in het begin van het schooljaar door de ouders ondertekent moet worden als ze akkoord zijn dat de klasfoto’s of foto’s van leerlingen op het internet of foldertje of … verschijnen?
In het artikel wordt vooral gesproken over Netlog en Facebook, maar vergeet vooral ook Noxa niet! 2525 foto’s bevatten nu al de categorie “klasfoto” … met soms postieve commentaar zoals “Ooh, in die klas heb ik ook gezeten!”, als negatieve: “Haha, zie die sul met zijn krullen en brilletje daar op de achterste rij!” Stel je nu maar eens voor dat die “sul” die commentaar leest… dat moet dan toch kwetsend zijn?
|