Onderwerp: Misplaatst of niet?
Enkele post bekijken
Oud 22nd February 2005, 15:07
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kevin van de Velde
Die feiten zijn inderdaad eenzijdig bewezen. Negatieve reacties hierop worden doodgezwegen. Zie (bezwaren kyoto) Je zal hier merken dat die schadelijke effecten overdreven worden.

Ik ga op de rest niet meer reageren want daarvoor ben ik niet goed genoeg op de hoogte, jullie blijkbaar wel dus neem ik aan dat ik ongelijk had.
maar hier nog wel even een woordje over en dan vooral over je bron.
Zoals in de op dat bericht volgende reacties duidelijk maken rammelen die bezwaren langs alle kanten. Er wordt daar met meningen en uitspraken van wetenschappers gegoocheld zonder zich maar even af te vragen af te vragen of die wel allemaal correct zijn. Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen dan met de volgende quote

Citaat:
Orgineel gepost door Owl
Dat "de meerderheid" van de wetenschappers iets beweert maakt het natuurlijk nog geen waarheid. Dat is net zoiets als zeggen dat een democratische meerderheid altijd gelijk heeft. Darwin werd door vele collega's ook belachelijk gemaakt met zijn theorieën over evolutie. Alleen al het feit dat er tegenstand is in de wetenschappelijke kringen geeft al aan dat we hier niet te maken hebben met slechts op één manier te interpreteren feiten. Sterker nog, zelfs de feiten worden niet algemeen geaccepteerd. Dat er altijd een kleine groep incompetente of ongekwalificeerde of bevooroordeelde wetenschappers zijn (bijv. creationisten), wil niet zeggen dat brede consensus per definitie wetenschappelijke waarheid inhoudt. Kan iemand me trouwens exacte cijfers geven over de hoeveelheid wetenschappers die voor ieder standpunt is ? Gaat het om een minieme minderheid van tegenstanders die zwaar gepromoot worden door het ene of andere kamp ? Of is een zeer grote meerderheid voor het ene of andere standpunt ? En uit welke vakgebieden komen die wetenschappers en wat zijn hun persoonlijke belangen ?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden