Enkele post bekijken
Oud 21st December 2008, 17:44
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User

Tegen zulke dingen kan ik dus werkelijk niet tegen. Ik ben een fervente dierenvriend en dat geldt ook voor de rest van mijn familie en wij hebben dus zelf een hele hoop dieren. Dus ik weet dat dieren en dan vooral honden veel werk zijn. Daarom vind ik het eigenlijk geen slecht idee om mensen vooraleer ze een hand aanschaffen een proces te laten doorlopen, een hoop formulieren te laten invullen zoals bij de adoptie van een kind, de mensen die dan echt een hond willen zullen dit er voor over hebben. Er zullen nogal wat minder honden gekocht worden en dus ook minder honden in asielen terecht komen. Ik weet wel dat dit in praktijk niet uitvoerbaar is. Maar kom-aan een hond wegdoen omdat hij niet mooi staat bij uw interieur? Ik wist dat het erg gesteld was maar dat het deze proporties aannam.. Ik ben werkelijk niet goed van de mate van decadentie waarin wij verzeild zijn geraakt. Er is een mevrouw bij ons op de hondenschool en die heeft op haar auto plakken: "A dog's for life, not just for Christmas!" Ik vind het zeer passend in deze context. Voor mijn part mogen ze de verkoop van honden verbieden tussen 1 december en 15 januari zodat er geen onbezonnen aankopen worden gedaan tijdens de kerstperiode als cadeau voor dochter- of zoonlief. Bezint eer ge begint!
Met citaat antwoorden